Meer informatie

Deze tekst is automatisch vertaald.
De Maserati 3500 GT, gelanceerd op de Salon van Genève in 1957, werd ontworpen door hoofdingenieur Giulio Alfieri en werd in wezen ontwikkeld op basis van de eerste straatauto van het bedrijf, de AG6 uit 1946, die alleen werd aangeboden als een rollend chassis en werd gebouwd door tal van exotische carrosseriebouwers. . Het is een bewijs van het chassisontwerp dat in de jaren zestig bleef evolueren en uiteindelijk de Sebring en Mistral aandreef. In zijn 3500 GT-vorm kon de twin-plug, 3,5 liter inline-zes zijn passagiers meer dan 240 km / u vervoeren, wat een indrukwekkend cijfer was voor die tijd. De best mogelijke componenten gingen in de 3500 GT, waaronder een ZF all-synchro versnellingsbak met vier versnellingen, een Salisbury-as, Alford- en Adler-voorvering en Girling-remmen. De mechanische ontwikkelingen waren stabiel tijdens de productie, met een ZF-versnellingsbak met vijf versnellingen die in 1960 optioneel werd gemaakt en het jaar daarop werd gestandaardiseerd. Massieve Alfin-trommelremmen werden aangeboden tot 1959, toen drie belangrijke opties werden toegevoegd, namelijk schijfremmen voor, Borrani spaakwielen met centrale vergrendeling en een sperdifferentieel met beperkte slip. De zeldzaamste fabrieksuitvoering van de 3500 GT was de Spyder, die was body van Alfredo Vignale op een iets korter chassis met een wielbasis van 100 inch. Er werden in totaal slechts 242 3500 Spyders gebouwd, vergeleken met bijna 2000 in coupévorm. De auto die we met genoegen te koop aanbieden, verliet de fabriek op 8 juni 1960 en werd afgewerkt in Grigio Albany met een Marrone lederen interieur. In februari 1988 werd de auto via Corley Motors, Warwickshire verkocht aan een Zweedse heer die hem een jaar later naar Stockholm bracht en registreerde in de buurt van Stockholm. De auto zou tot 2014 in Zweden blijven, toen hij weer werd geïmporteerd naar het Verenigd Koninkrijk en kort daarna werd hij naar Joe Macari Classics gestuurd, waar hij een volledig gedocumenteerde, kosteloze restauratie onderging en de auto naar een concoursniveau van standaard bracht. . Tijdens de 3 jaar durende restauratie werd de auto volledig opnieuw gespoten in de originele Grigio-kleur en het interieur werd opnieuw bekleed met het originele Marrone-kleurige leer. De auto wil niets en heeft een Maserati Classiche-certificaat, dat de originele specificatie en de fabricagedatum bevestigt. Er is ook een grote verzameling foto's die het hele restauratieproces beschrijven. Beschouwd als een van de beste sportwagens van de jaren 60, wordt aangenomen dat dit volledig gerestaureerde exemplaar het beste exemplaar ter wereld is en klaar om van te genieten!