Meer informatie

Deze tekst is automatisch vertaald.
In 1964 onthulde Ferrari de '275' na het enorme succes van de '250'-serie, waarbij Pininfarina werd toevertrouwd om zijn prachtig agressieve en nu legendarische carrosserie te ontwerpen. De 275 GTB, gebouwd door Carrozzeria Scaglietti, was de laatste creatie van Pininfarina onder toezicht van Pinin zelf. De 275 was baanbrekend omdat het de eerste straatauto was met een onafhankelijke achterwielophanging die gebruik maakte van een dubbele vorkbeen- en schroefveer. , (geïnspireerd door de 250LM) en ook omdat er een achteraan gemonteerde transaxle met vijf versnellingen is gebruikt die zowel de versnellingsbak als het differentieel in één behuizing houdt, een kenmerk dat hielp bij het verbeteren van de gewichtsverdeling en een kenmerk dat kenmerkend was voor toekomstige generaties van Ferrari's voorin geplaatste motor. De V12 Colombo-motor heeft een cilinderinhoud van 3,3 liter en produceert 300 pk en met zijn baanbrekende onafhankelijke achterwielophanging en achteraan gemonteerde vijfversnellingsbak die zowel de versnellingsbak als het differentieel in een enkele behuizing houdt, levert hij het vermogen prachtig met een veel betere balans en gewichtsverdeling voor een auto met voorin geplaatste motor. De auto die we ongelooflijk gelukkig hebben te koop aanbieden is de Ferrari 275 GTB met Ultimate specificatie. Deze serie 2 Longnose 6 carburateur met aluminium body 275 uit 1966 is de 7e & nbsp; RHD 275 GTB die is geproduceerd en is een van de slechts twee rechtsgestuurde Britse auto's die zijn gespecificeerd met zowel de lichtere legering als een krachtigere opstelling met zes carburateurs.Deze auto werd geleverd door Maranello Concessionaires in januari 1966 aan de eerste eigenaar. Vervolgens heeft de auto een aantal opmerkelijke Ferrari-verzamelaars gehad die hem gedurende zijn hele leven koesteren en vandaag de dag wordt hij gepresenteerd in een verbluffende staat, met iets minder dan 46.300 mijl op de teller. Hij is ook bekroond met Classiche-certificering van de Ferrari-fabriek, waarmee de motor en versnellingsbak met overeenkomende nummers worden bevestigd. & Nbsp; De auto houdt een uitgebreid geschiedenisbestand bij met kopieën van uitwisselingen tussen de eerste eigenaar en Maranello-concessiehouders, evenals de originele verkoopfactuur voor de auto. Verder bevat het dossier een groot aantal APK-certificaten en diverse facturen van diverse specialisten voor werkzaamheden die door de decennia aan het voertuig zijn uitgevoerd. We zijn verheugd deze zeer bekende en gerespecteerde auto op de markt te kunnen brengen. Het presenteert voortreffelijk en is onberispelijk onderhouden door het handjevol eigenaren. Als 1 van slechts 2 rechtsgestuurde Britse exemplaren in de meest wenselijke 6 Carb, Alloy-specificatie, vertegenwoordigt deze auto de zeer zeldzame kans om te kopen wat zeker een van de beste voorbeelden is van de 275 GTB die ooit is geproduceerd. Veel lichtmetalen auto's zijn later omgebouwd tot 6 Carb-exemplaren, maar deze is echt! Neem nu contact met ons op voor meer informatie of om een bezichtiging te plannen.